مدعيان جام جهاني ٢٠١٤
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
مدعيان جام جهاني ٢٠١٤
نوشته شده در شنبه 19 بهمن 1392
بازدید : 288
نویسنده : امین صادقی
ورزشی | مدعیان اصلی قهرمانی جام جهانی فوتبال 2014 برزیل

در این مطلب می خواهیم شما رو با چهار مدعی اصلی فتح جام جهانی برزیل آشنا کنیم و در پایان نظر شما را در مورد مدعیان خواهیم پرسید. در ادامه مطلب با ما باشید.

 

چند ماهی بیش تا آغاز بازیهای جام جهانی فوتبال برزیل باقی نمونده و همه فوتبال دوستان در سراسر این کره خاکی بی صبرانه منتظرند تا شاهد برگزاری یکی از مهم ترین رخدادهای ورزشی که هر چهار سال یکبار اتفاق می افتد باشند. بی شک جام جهانی فوتبال پر بیننده ترین رویداد ورزشی است و به همراه المپیک به عنوان مهمترین رویدادهایورزشی در کل دنیا شناخته می شوند. در طی 19 دوره برگزاری جام جهانی تنها 8 کشور موفق به کسب عنوان قهرمانی شده اند که در این بین تیم ملی فوتبال برزیل با کسب 5 عنوان قهرمانی پر افتخارترین تیم ادوار جام جهانی شناخته می شود.

اولین دوره این رقابتها در سال 1930 به میزبانی کشور اروگوئه آغاز و آخرین دوره رقابتها هم در سال 2010 در کشور آفریقای جنوبی برگزار شد و در هر دوره از مسابقات بنا به شرایط آمادگی تیم های شرکت کننده کشورهایی هستند که به عنوان مدعی جام شناخته می شوند. در این دوره هم به عقیده خیلی از کارشناسان فوتبال، تیم های ملی برزیل (میزبان رقابتها)، اسپانیا (مدافع عنوان قهرمانی)، آلمان و آرژانتین مدعیان اصلی قهرمانی هستند.

برزیلی ها در خانه خود به دنبال شیشمین قهرمانی در جهان

تیم ملی برزیل پر افتخارترین تیم فوتبال جهان به پشتوانه حضور تماشاچیان خودی و داشتن بازیکنان تکنیکی نظیر نیمار خیلی امیدوارانه چشم به کسب عنوان قهرمانی دارند. هر چند برزیلی ها در دو دوره گذشته جام جهانی نمایش جالبی نداشته اند و در مقابل تیمهای فرانسه و هلند در مرحله یک چهارم نهایی حذف شده اند اما در این دوره همه امکانات را برای موفقیت در این مسابقات فراهم کرده اند تا بار دیگر خودشان را به عنوان حاکم مطلق فوتبال جهان به رخ بقیه مدعیان بکشانند. نقطه قوت این تیم برخلاف همیشه که خط حمله بود، خط دفاعی مستحکمش با حضور بازیکنانی نظیر سیلوا، لوییز، مارسلو و دنی آلوز است. همچنین نباید از وجود نیمار در خط حمله برزیل غافل بود.

برزیلی ها تا کنون پنج بار در سالهای 1958، 1962، 1970، 1994 و 2002 موفق به کسب عنوان قهرمانی، در سالهای 1950 و 1998 عنوان نایب قهرمانی و در سالهای 1938 و 1978 تیم سوم جام جهانی شده اند.

برزیل با کرواسی، مکزیک و کامران گروه A را تشکیل می دهند. سکان هدایت این تیم بر عهده لوییز فیلیپه اسکولاری خواهد بود که در سال 2002 با برزیل قهرمان جام جهانی و چندی پیش هم با برزیل قهرمان جام کنفدراسیونها شد.

اسپانیا به دنبال دومین قهرمانی خود در جام جهانی

نسل طلایی اسپانیا که افتخاراتش را با قهرمانی در جام ملتهای اروپا 2008 شروع کرد و با قهرمانی در جام جهانی 2010 به افتخاراتش ادامه داد و با قهرمانی مجدد اروپا 2012 قدرت خودش را به رخ کشید این بار مصمم است تا با قهرمانی در جام جهانی برزیل یکبار دیگر شایستگیهای خودش را به اثبات برساند. هر چند آن شادابی گذشته در بازی ستارگان اسپانیا دیده نمیشود و چندی پیش هم این تیم از جام کنفدراسیونها حذف شد اما به اعتقاد خیلی از کارشناسان، اصلی ترین مدعی جام جهانی همچنان اسپانیاست. اسپانیا در همه خطوط دفاعی و میانی خود بهترینهای جهان را در اختیار دارد ولی این تیم از داشتن مهاجمی شیش دانگ بی بهره است.

تنها افتخار اسپانیهایی ها در ادوار جام جهانی همان تک قهرمانی آنها در دوره گذشته جام جهانی در افریقاست.

هدایت این تیم بر عهده دل بوسکه مربی فهیم اسپانیایی خواهد بود که با این تیم در دوره گذشته جام جهانی قهرمان شده بود و در سال 2012 هم موفق شد از عنوان قهرمانی اسپانیا در اروپا دفاع کند و مجددا قهرمان اروپا شود.

آریایی ها این بار فقط قهرمانی می خواهند

بعد از حذف ناباورانه و تحقیر آمیز در مرحله گروهی در جام ملتهای اروپا 2000، آلمانیها به فکر تغییر اساسی در ساختار فوتبال خود افتادند و با یک برنامه ریزی دقیق دوباره تیم ملی فوتبالشان را احیا کردند و دوباره به جمع مدعیان و بزرگان فوتبال جهان برگشتند. جرمنها در سالهای اخیر همواره در میان چهار تیم برتر اروپا و جهان قرار گرفته اند و همیشه در مرحله نیمه نهایی شاهد حضور آلمانیها بوده ایم آنها با ارایه فوتبالی روان و با برنامه مبتنی بر کار تیمی، انسجام و یکپارچگی خود را همواره به رخ حریفان کشانده اند. خیلی راحت به جام جهانی صعود کردند و این بار نه مقام سومی میخواهند و نه نایب قهرمانی، فقط و فقط فتح جام جهانی. تیم جوان و یکدست و با برنامه آلمان نظر اکثر کارشناسان را به خود جلب کرده است.

سه قهرمانی در سال های 1954، 1974 و 1990 و چهار نایب قهرمانی در سالهای 1966، 1982، 1986 و 2002 و همچنین چهار عنوان سومی در سالهای 1934، 1970، 2006 و 2012 از این تیم، یک تیم عنوان در سطح جهان ساخته است. از مجموع 19 بار برگزاری جام جهانی آلمانها در 12 بار به مرحله نیمه نهایی صعود کرده اند و از این حیث رکورد دار هستند.

آلمان به همراه پرتغال، غنا و ایالات متحده گروه G را تشکیل می دهند. یوآخیم لوو 54 ساله سرمربی آلمان در جام جهانی خواهد بود. لوو به همراه آلمان یک نایب قهرمانی و یک عنوان سومی در اروپا و یک عنوان سومی در جام جهانی بدست آورده است.

آرژانتین، تیمی همیشه مدعی

آرژانتین همیشه با داشتن بازیکنانی تکنیکی جزو مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی بوده است. بعد از اینکه مارادونا یک تنه تیم را قهرمان جهان کرد همیشه آرژانتینی ها در پی جانشینی برای او می گشتند تا تیم را قهرمان جهان کند. به نظر می رسد لیونل مسیجانشین شایسته ای برای مارادونا باشد اما باید دید که این بازیکن خوش تکنیک می تواند مردم آرژانتین را به آرزویشان یعنی قهرمانی برای بار سوم در جهان برساند؟ زوج مسی و سرخیو آگوئرو در خط حمله نقطه قوت آرژانتین در جام جهانی خواهند بود.

دو قهرمانی در سالهای 1978 و 1986 و دو نایب قهرمانی در سالهای 1930 و 1990 افتخارات آرژانتینی ها در جام جهانی هستند.

آرژانین با تیم ملی کشورمان، بوسنی و هرزگوین و نیجریه گروه F را تشکیل می دهند. سرمربی این تیم آلخاندرو سابه یا خواهد بود.

البته نباید از تیمهای قدرتمندی چون فرانسه و پرتغال هم غافل بود. به نظر شما چه تیمی قهرمان جام جهانی خواهد شد؟

 

 

 

 

 





مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: