سه خورشيد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
سه خورشيد
نوشته شده در پنج شنبه 17 بهمن 1392
بازدید : 329
نویسنده : امین صادقی

شهروندان دو شهر کازان و سامارا در روسیه در دو روز متوالی روز خود را با وجود سه خورشید به صورت همزمان در آسمان به پایان رساندند.

منجمان این کشور اطمینان داده اند که این پدیده به عنوان تهدیدی برای زمین تلقی نمی شود و پدیدار شدن سه خورشید در آسمان پدیده ای است به نام خوشید کاذب.

خورشید کاذب یا خورشید مجازی یا پیرا خورشید یک پدیده جوی است که باعث می شود در آسمان در دو سوی خورشید نقاطی روشن از نوردیده شود که همانند خود خورشید می مانند.

پدیده پیرا خورشید زمانی اتفاق می افتد که خورشید در نزذیکی افق قرار داشته باشد و نور آن از ابرهای سیروس گذشته و به زمین برسد و بلورهای یخ هوا نور آن را بشکنند. جهت قرارگیری این بلورها در پدیده خورشید کاذب ممکن است در همه نقاط جهان و در همه فصول رخ دهد.

اما مطابق با اظهارات منجمان این کشور این پدیده در فصول بسیار سرد بیشتر از سایر فصول رخ می دهد. مطابق با گزارشها, دمای این دو شهر در زمان رخ دادن این پدیده 24 درجه زیر صفر بوده است.

اکثر منجمان اعلام کرده اند که این برای نخستین بار است که این پدیدهدر جهان رخ داده است.

 

  منبع : تسنیم

 

اشتراک ایمیل های شبانه

آبونه 1دوست بشین

تا لیست آخرین مطالب سایت هر شب براتون ایمیل بشه

 



:: برچسب‌ها: خورشيد اسمان عجيب ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: