حيوانات خطرناك
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
حيوانات خطرناك
نوشته شده در شنبه 5 بهمن 1392
بازدید : 592
نویسنده : امین صادقی
محیط زیست | حیوانات مرگبار خاص در جهان

امروز تمام انواع حیوانات خطرناک شمرده می شوند. برخی از حیوانات این لیست به خاطر کشتن آدم های زیاد مشهور شده اند.

 

تعدادی از آنها حیوانات زیبایی هستند. اگرچه زیبایی هم می تواندکشنده باشد. تمام حیوانات این لیست کشنده اند و برخی از آنها تنها در دهه اخیر پیدا شده اند. اگر بدانید اینها چه کارهایی میتوانند بکنند شگفت زده می شوید.

1. مار Boomslang:

ماری است که اصولا در منطقه جنوب آفریقا یافت می شود، اما در کل قاره آفریقا شناخته شده است و به همین دلیل یکی از مرگبارترین مارهای جهان است. همانطوری که در عکس بالا می بینید، دندانهای این مار بزرگ است که در میان گونه های Boomslang غیرعادی است. چشمهایش جذاب هستند. در اصل از دیگر مارها دید بهتری دارند. بعضی ها می گویند بینایی آنها به خوبی دید طبیعی یک انسان است. همان گونه که همه می دانند مارها بهترین بینایی را ندارند. اما مارهای Boomslang با یک روش اصلی این فرضیه را نقض می کنند. آنها به خاطر دید زیادشان می توانند یک پرنده را در آسمان بگیرند.

اگر این مار یک انسان را برای حمله انتخاب کند این فرد هیچ شانس فراری نخواهد داشت. آنها معمولا دنبال انسان ها نیستند مگر وقتی که ترسیده باشند. رنگ تعداد زیادی از این مارها سبز و قهوه ای است، پس خیلی خوب خود را با رنگ محیط های جنگلی تطبیق داده و این باعث کمیابی شان می شود. Boomslang زهر هموتوکسین دارد که وقتی وارد بدن شود در چند ساعت انسان را می کشد. فردی که نیش زده شده از داخل خونریزی می کند و از هر سوراخ بدنش، گوشها، چشم ها و حتی آلت تناسلی خونریزی می کند. بدترین قسمت ماجرا این است که تنها مکان در جنوب آفریقا که پادزهر نیش مار را دارد شهر ژوهانسبورگ است. پس اگر وقتی مورد حمله واقع شدید نمی توانید همان موقع به بیمارستان برسید. مشخص است که هر چه فردی کم سن و سال تر باشد سریع تر می میرد. اگر این مار شما را نیش زد سریع برای درمان اقدام کنید و این را جدی بگیرید. مدت زمان تقریبی برای اثر کردن زهر و کشتن انسان فقط دو ساعت است. با این حال هرقدر بیشتر معطل کنید خطر بیشتری برای آسیب های طولانی مدت تهدیدتان می کند.

2. حلزون مخروطی:

حلزون مخروطی اولین حیوان از آن دسته از حیواناتی است که کسی بهش فکر نمی کند، اما واقعا حیوان کشنده ای است. معمولا انسان متوجه نمی شود که به یک حلزون مخروطی دست زده است چرا که اولین چیزی که توجهمان را جلب می کند صدف زیبایش است. اما قسمت زیرین حلزون مرگبار است. مجموعه دارهای صدف از برداشتن این صدف خودداری می کنند و حلزون با نیش های کوچکش خود را به آدم ها می چسباند. اتفاقی که بعد از آن می افتد بستگی به حلزون دارد. زهر هر کدام از آنها با دیگری متفاوت است. یک نمونه مرگبار آن نروتوکسین دارد که موقتا انسان را فلج می کند. سپس بدن شروع به نابود شدن می کند. ممکن است فرد تنفس خیلی سختی داشته باشد و این می تواند بدترین بخشش باشد.

حلزون مخروطی چیزی به نام کونوتوکسین دارد هیچ دارو و علاجی برای کارهایی که حلزون در سیستم بدن انجام می دهد وجود ندارد. گاهی اوقات تزریق کامل خون لازم است تا زهر از بدن خارج شود. راه نجات پیدا کردن از حمله قبل از رسیدن کمک در ابتدا این است که به یک نفر اخطار دهید که هرچه سریع تر به اورژانس زنگ بزند. اگر اورژانس به موقع برسد زندگی فرد نجات پیدا می کند در غیر این صورت خطر مرگ وجود دارد.

3. اسب آبی

در فرهنگ مردمی اسب های آبی را حیواناتی آرام و باهوش می دانند. همچنین به عنوان حیواناتی شناخته می شود که عاشق بازی و آرامش هستند. در حالی که معمولا مخلوقات آرامی هستند، این حیوانات 9000 پوندی خیلی خطرناک نیز هستند. آنها به طور متوسط سالانه بیشتر از ترکیب تمام حیوانات آفریقایی انسان ها را کشته اند. وقتی که بهش فکر می کنید می بینید آمار زیادی است. این حیوانات در هر زمانی قابلیت کشتن را دارند، و مردم باید توجه زیادی داشته باشند. راهنماهای تور در این منطقه به علامت هایی که نشانه اسب های آبی است آشنا هستند. با این حال افراد ناشی با این نشانه ها آشنایی ندارند و همین کسان هستند که طعمه مرگ می شوند. آنها حیوانات محلی هستند که می خواهند تنها باشند و فضای کافی در اختیارشان باشد. اگر یکی از اینها را رعایت نکنید باید بهایش را با زندگی تان بدهید.

اسب های آبی نمی توانند شنا کنند و این یک حقیقت جذاب در مورد این حیوانات است. اما وقتی شما را تعقیب کنند اساسا در زیر آب خواهند دوید و می توانند 8 کیلومتر بر ساعت حرکت کنند و این سرعت سریع تر از آن چیزی است که فکر می کردید. آنها راحت هم خسته نمی شوند، پس باید نفس خوبی داشته باشید تا بتوانید در آب از چنگ آنها فرار کنید. وقتی آنها به شما برسند خواهید مرد. در این شکی نیست. خیلی نادر است که یک اسب آبی زود متوقف شود. آنها باید مطمئن شوند که مرده اید پس به عقب برنگردید و این همان دلیلی است که آنها را به طور طبیعی تبدیل به حیواناتی مرگبار کرده است. بهترین کار برای تماشای اسب های آبی این است که از یک فاصله ایمن این کار را بکنید. با این کار شما را نخواهند دید. هر قدر به آنها نزدیک تر بشوید به مرگ نزدیک تر شده اید.

4. قورباغه دارت سمی:

قورباغه های دارت سمی با رنگ های زیبایشان شناخته می شوند. قورباغه های دارت از زیباترین مخلوقاتی هستند که تا بحال دیده اید و مایه شرمساری است که اینها انقدر زیبا هستند. مردم عاشق این هستند که بهشان دست بزنند، اما نباید بدون لوازم امنیتی مناسب این کار را بکنند. قورباغه های دارت پوست سمی دارند که می تواند خطر بزرگی باشد. تراوشات بدنشان نیز سمی است و بدین وسیله آنها خودشان را از شکار شدن حفاظت می کنند. این قورباغه به خاطر دلایل تلفظی بدین نام خوانده می شود. قبیله ها هزاران سال است که عادت دارند با سم آن دارت ها نیزه های خود را سمی کنند. برای قبایل این منطقه این یک استفاده خانوادگی شده است.

این حقیقت که پوست و ترشحات این حیوان غیر قابل لمس است خاصیتی ویژه است. با این حال، تمام انواع قورباغه های دارت سمی با زهرشان انسان ها را نمی کشند. تنها سه گونه از آنها به این اندازه کشنده هستند. معمولا قورباغه های دارت سمی با یک تماس ساده شما را نمی کشند، اما واقعا احساس بیماری می کنید. این سم اغلب سبب بیماری خواهد شد چون وقتی به آن دست می زنید به خون راه پیدا نمی کند اما وارد پوستتان می شود. پوست شما به عنوان یک فیلتر بین سم و خون عمل می کند. پس واضح است که برخی از آنها مسموم می کنند اما نه به شدت زیاد مثل تماس با یک زخم باز. برخی از آنها با سم ضعیف حتی اگر وارد رگ های خونی تان شود شما را نخواهند کشت. اما به شدت بیمارتان می کنند. قورباغه دارت طلایی تنها با یک تماس به خاطر نوع سمش می تواند انسان را بکشد. این قورباغه سمی ترین قورباغه دارت سمی جهان است. پس انسان نباید حتی با نگاه کردن بهش خودش را به دردسر بیندازد. باغ وحش ها این قورباغه های کوچک را در قفس های ویژه نگهداری می کنند. اگر متخصصین حیوانات بهشان دست نمی زنند پس شما هم نباید دست بزنید. رنگشان زیبا است، اما بهترین هشدار برایتان باشد.

5. مار دریایی زرد شکم دار:

مار دریایی زرد شکم دار یکی از زیباترین مارهای جهان است، با این حال به همان اندازه هم مرگبار است. چه چیزی این مار را برجسته ساخته است؟ اول از همه، این مار به طور طبیعی در دریا یافت شده، که متفاوت از بقیه مارهاست. در تمام طول روز شکار می کند، پس می توانید زیاد این مار را ببینید. آنها معمولا به انسان حمله نمی کنند مگر اینکه اتفاقی زیاد بهش نزدیک شوید. حالا جالب ترین بخش این مار درونش قرار دارد. واضح است که سم این مار کشنده است، اما روشی که این سم انسان را می کشد وحشتناک است. این سم شبیه سم مار کبراست اما غلیظ تر و مسموم تر. گفته شده که یک قطره از سم این مار می تواند سه مرد بالغ را بکشد. این سم مثل سم همه مارهای دیگر به بدنتان حمله می کند. سم به سیستم تنفسی تان حمله کرده، ممکن است مشکل حرکتی پیدا کرده و فلج شوید. بدتر از همه این ها سم به تمام ماهیچه ها نیز حمله می کند. به ندرت ممکن است حرکتی بکنید و درد خیلی زیادی می کشید به حدی که آرزوی مرگ می کنید.

این مرحله حدود 30 دقیقه تا یک ساعت بسته به جثه آدم ها طول می کشد. با این حال یکی از خشن ترین روش های مردن است که تابحال تصور کرده اید. شما با وجود پادزهر در سیستم بدنتان تحمل درد و رنج را به پایان خواهید برد، اهمیتی ندارد که چقدر سریع این اتفاق می افتد. این فقط بستگی به روش بدنتان برای واکنش نشان دادن به سم دارد. خیلی حیاتی است که تا زمانی که به فرد مصدوم پادزهر تزریق شود تنفس دهان به دهان حفظ شود. اگر چنین امکانی نداشته باشد، فرد مصدوم نه تنها از شدت درد و حیرت حاصل از آن بلکه به خاطر مشکلاتی که در شش ها به وجود می آید از پا می آید. تنفس دهان به دهان به قلب هم کمک می کند، پس فعال نگه داشتن قلب و شش ها تا زمان رسیدن کمک برای زنده نگه داشتن فرد حیاتی است. بعضی از افراد گفته اند که حتی بعد از اینکه از زهر نجات پیدا کرده اند در ماهیچه هایشان درد داشته اند. این درد اعلب اوقات وحشتناک است. این افراد تا چندین ماه بعد از این دردها شکایت می کنند.

 





مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
یکی از دوستانت که حالا نیست در تاریخ : 1392/11/6/7 - - گفته است :
اقازاده ازت عذر میخوام ببخش که یهت این حرف ها رو گفتم

/weblog/file/img/m.jpg
فاطمه در تاریخ : 1392/11/5/6 - - گفته است :
اين قورباغه خطرناكه ؟؟؟؟؟؟!!!؟!!!!؟!!!؟


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: