سیاره ای جدید
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
سیاره ای جدید
نوشته شده در چهار شنبه 18 دی 1392
بازدید : 390
نویسنده : امین صادقی

تیمی بین‌المللی از ستاره‌شناسان موفق به کشف سیاره‌ای عظیمی شده‌اند که اندازه آن دو هزار و 500 برابر زمین و هشت برابر مشتری است.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این شیء کیهانی که MOA-2011-BLG-322 نام گرفته، حول ستاره‌ای می‌چرخد که 25 هزار سال نوری از زمین فاصله دارد و جرم آن یک سوم خورشید است.

این جرم غول‌پیکر با استفاده از تکنیکی به نام «میکرولنزینگ» (میکروبزرگنمایی) شناسایی شد.

میکروبزرگنمایی از نظریه عام اینشتین استفاده می‌کند که بر اساس آن، آنچه انسان به عنوان نیروی گرانش درک می‌کند، در واقع، از انحنای زمان و فضا ناشی می‌شود.

اینشتین معتقد بود، گرچه به نظر می‌رسد زمین به سمت خورشید کشیده می‌شود، در واقع، شکلی از زمان-فضا حول خورشید است که مسیر حرکت زمین را تغییر می‌دهد.

میکروبزرگنمایی بر اندازه‌گیری این موضوع که چگونه نور یک ستاره دوردست به دلیل میدان گرانشی یک ستاره نزدیک‌تر تشدید می‌شود، تکیه دارد.

بر اساس نظریه اینشتین، این امر با خمیدگی فضا-زمان احاطه‌کننده ناشی می‌شود که کشف ستاره‌های دوردست را توسط رصدهانه‌های زمینی بسیار آسان‌تر می‌کند.





مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: