گلزنان جام جهاني
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
گلزنان جام جهاني
نوشته شده در چهار شنبه 7 اسفند 1392
بازدید : 201
نویسنده : امین صادقی

1- رونالدو لوییز نازاریو دلیما

بهترین بازیکن جهان در سالهای 1996، 1997 و 2002 که با تیم ملی برزیل در سالهای 1994 و 2002 قهرمان جام جهانی شد.رونالدوی برزیلی با 15 گل بهترین گلزن تاریخ مسابقات جام جهانی است. بی شک دو گل او در فینال جام جهانی 2002 در مقابل آلمان مهترین گلهای تاریخ فوتبال رونالدو هستند. رونالدو در مسابقات جام جهانی 2002 عنوان آقای گلی مسابقات را با 8 گل زده به خود اختصاص داد.

2- گرد مولر

مولر در سال 2000 به عنوان موفق ترین و بهترین گلزن تاریخ فوتبالجهان انتخاب شد. وی در مجموع 32 بازی که برای تیم ملی آلمان انجام داد 68 گل به ثمر رساند یعنی به طور میانگین در هر بازی بیش از یک گل. بمب افکن فوتبال آلمان با 14 گل زده در تاریخ مسابقات جام جهانی مدتها عنوان بهترین گلزن تاریخ این مسابقات را در اختیار داشت. وی در جام جهانی 1970 آقای گل مسابقات شد.

3- میروسلاو کلوزه

کلوزه با وجود درخشش در پیراهن تیم ملی آلمان هیچگاه با این تیمقهرمان هیچ تورنمنتی نشده است. او با زدن 14 گل در مسابقاتجام جهانی در کنار هم وطنش گرد مولر در رتبه دوم بهترین گلزنان تاریخ مسابقات جام جهانی قرار دارد. کلوزه تنها بازیکنی است که در دو جام متوالی 5 گل به ثمر رسانده است و در جام جهانی 2006 با زدن پنج گل آقای گل مسابقات شد.

4- ژوست فونتین

فونتین بازیکن مراکشی الاصل تیم ملی فرانسه بود که با زدن 13 گل در رده چهام بهترین گلزنان تاریخ جام جهانی قرار دارد. نکته جالب در مورد این بازیکن این است که او هر 13 گل خود را در جام جهانی 1958 به ثمر رسانده و از این حیث رکورد دار است.

5- ادسون آرانتس دو ناسیمنتو ملقب به پله

بزرگترین فوتبالیست تاریخ فوتبال جهان که به القابی نظیر مروارید سیاه و شاه هم شناخته می شود در دوران بازیکنی خود در ترکیب تیم ملی برزیل سه بار موفق به تصاحب جام جهانی شد و بسیاری ازرکوردها را جابجا کرد (از جمله بازیکنی که بیش از 1000 گل به ثمر رساند). وی با به ثمر رساند 12 گل در مسابقات جام جهانی در رده پنجم بهترین گلزنان تاریخ این مسابقات قرار دارد.

 

 





مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: