گردشگرري
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
گردشگرري
نوشته شده در سه شنبه 6 اسفند 1392
بازدید : 257
نویسنده : امین صادقی

به مردم این کشور هندوستانی و به زبان آن ها که با زبان اردو تقریبا یکی است، هندی می گویند. زبان سانسکریت که در هندوستانصحبت می شود به عنوان مهم ترین زبان فراگیر شناخته شده است و بسیاری از واژه های نرم افزار کامپیوتری برگرفته از این زبان است. مردم هندوستان از محله ای به محله دیگر, فرهنگ متفاوتی دارند. مذهب اصلی مردم در هندوستان به ترتیب هندو، مسلمان، سیخیسم، بودایی و مسیحیت است. غذای تند، لباس های رنگارنگ و لباس های باستانیاز دیگر مظاهر فرهنگی این کشور است که در فیلم های بالیوودی با هنرمندی تمام به تصویر کشیده می شود.

از جمله جاذبه های گردشگری هندوستان می توان به موارد زیر اشاره کرد.

قلعه سرخ

قلعه سرخ از جاذبه های تاریخی هندوستان است که در زمان شاه جهان (امپراتورگورکانی) احداث گردید بوسیله ی دیوارهایی از سنگ های قرمز محصور گشته. در این بنا, بخش ها و اجزای مختلفی وجود دارد از جمله تالارها، ایوان ها و بناهای گوناگون خصوصی و عمومی.

مسجد جامع دهلی

یکی از بزرگترین مساجد هندوستان و جهان اسلام, مسجد جامع دهلی نو است که در گذشته به مسجد جهان نما شهرت داشته است و به دستور شاه جهان سازنده تاج محل در قرن هفدهم میلادی ساخته شده است. این مسجد در دهلی قدیم و روبروی قلعه سرخ قرار گرفته است.

تاج محل

شاه جهان امپراتور هند که حدود سه هزار سال پیش در هندوستان فرومانروایی می کرد همسر بسیار زیبا و باهوشی داشت که تاج محل لقب گرفته بود. پس از مرگ تاج محل به دستور شاه جهان زیباترین و مجلل ترین آرامگاه برای او ساخته شد. بنای تاج محل درکنار رودخانه روی صفحه وسیعی از سنگ مرمر به مساحت 300 مترمربع و ارتفاع 7 متر قرار گرفته است. چون شاه جهان فردی مسلمان و متعصب بود کتیبه ای از قران مجید نیز روی سنگ سیاه مرمر, کنده کاری شده است.

قطب منار

این بنای سنگی که 5/72 متر ارتفاع دارد جزو اولین بناهای هند و از نمونه های بارز هنر معماری اسلامی است. این بنا توسط قطب الدین ایبک در سال 1199 میلادی ساخته شده است و در جنوب شهر دهلی و کنارمسجد قوه الاسلام قرار دارد.

آرامگاه همایون

دومین پادشاه امپراتوری مغولی هند همایون نام داشت که آرامگاه باشکوهی برای او به دستور حمیده همسرش, بانو حمیده بیگم که با معماری ایرانی آشنایی کامل داشت برای او ساخته شد. ساخت این بنا درسال 1562 آغاز شد و حدود 8 سال به طول انجامید. این آرامگاه با الهام از باغ جنت یا چهارباغ ساخته شده است.

درگاه حضرت نظام الدین

این درگاه که درنزدیکی مقبره همایون قرارگرفته است، درگاه صوفی بزرگ هند خواجه نظام الدین اولیاست که بین سالهای 1238 تا 1325 میلادی زندگی می کرده.

بنای یادبود مهاتما گاندی

سکوی چهارگوشه ای از مرمرسیاه است که محل نگهداری از خاکستر مهاتما گاندی است.

دروازه هند

این بنای یادبود که 42 متر ارتفاع دارد درسال 1931 توسط معماری انگلیسی در دهلی نو ساخته شده است. در واقع یادبودی از 90 هزار سرباز هندی است که در جنگ جهانی اول کشته شده اند.

جنترمنتر

این بنا توسط حاکم جیپور درسال 1724 ساخته شده است دارای محاسبات دقیق نجومی است که در گذشته پیش گویان برای پیشگویی از آن استفاده می کردند.

معبد مارادشوار

در ساحل مارادشوار واقع شده است که بزرگترین و بلندترین بت جهان در کنار آن است.

چهارمنار

چهارمنار که در شهر حیدرآباد قرار دارد، یکی از معروف ترین و مشهورترین بناها در هندوستان است.

 





مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
امير حسين در تاریخ : 1392/12/6/2 - - گفته است :
تو اونجا بودي

/weblog/file/img/m.jpg
امير حسين در تاریخ : 1392/12/6/2 - - گفته است :
تو اونجا بودي

/weblog/file/img/m.jpg
امير حسين در تاریخ : 1392/12/6/2 - - گفته است :
تو اونجا بودي


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: