شغل هاي فناپذير
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
شغل هاي فناپذير
نوشته شده در چهار شنبه 30 بهمن 1392
بازدید : 270
نویسنده : امین صادقی

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، سیستم ها و ماشین آلاتاتوماتیک در حال جایگزینی انسان ها در بسیاری از شاخه های شغلی هستند. هم اکنون روبات های خودکار، سیستم های پاسخگویی اتوماتیک و سیستم های رفع اشکالات کامپیوتری اتوماتیک به راحتی می توانند بدون دخالت انسان به انجام کار خود بپردازند. نگاهی داریم به پنج شغلکه در آینده نه چندان دور احتمالا از بین خواهند رفت.

صندوق دار فروشگاه

بسیاری از فروشگاه های بزرگ جهان در حال قرار دادن سیستم های اتوماتیکی هستند که به مشتریان اجازه می دهد تا خود بتوانند هزینه خرید خود را حساب کرده و سپس هزینه آن را پرداخت کنند. با این که این سیستم ها هنوز مشکلات بسیاری دارند اما سرعت بالای پیشرفت تکنولوژی می تواند باعث شود تا در چندین سال آینده به طور کامل جایگزین انسان های صندوق دار شوند.

نامه رسان

با پیشرفت تکنولوژی و اختراع ایمیل و نامه های الکترونیکی استفاده از نامه های کاغذی به شدت کاهش یافته است. امروزه سرویس های پستی بیشتر در کار تحویل بسته های پستی هستند اما با به وجود آمدن سیستم های مختلف تحویل سفارشها این سرویس در حال از دست دادن بخش بزرگی از بازار خود است.

اپراتور تاکسی

با وجود سیستم های اتوماتیک و خودکار، تعداد اپراتورهای تلفنی روز به روز در حال کاهش است. مدت زیادی تا کنار گذاشته شدن کامل اپراتور ها و جایگزین شدن آنها با سیستم های اتوماتیک باقی نمانده است.

تایپیست

با پیشرفت روزمره تکنولوژی تعداد افرادی که در حال فراگیری تایپحرفه ای هستند روز به روز در حال افزایش است. اما با این وجود هنوز افراد زیادی هستند که این عمل را تنها در سطح ابتدایی می دانند و برای همین نیاز به کمک تایپیست دارند. پس چه موضوعی باعث شده تا این شغل در این لیست قرار گیرد؟ به وجود آمدن سیستم های تایپ صوتی. این سیستم ها چندین سال است که وارد بازار شده اند اما تا مدتی پیش به دلیل دقتی پایین استفاده از آنها ممکن نبود.

مدیریت شبکه های اجتماعی

شاید به دلیل شهرت بالای شبکه های اجتماعی فکر کنید که فردی با اطلاعات و مهارت در شبکه های اجتماعی هیچ گاه از کار بی کار نمی شود. اما چه کسی می داند شاید چند سال دیگر این شبکه ها به مکانی متروک تبدیل شوند و در نهایت افراد زیادی از کار بی کار شوند.





مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: